All for Joomla All for Webmasters

Hírek

2019. ÉVI VIZITÚRA TERV..

• Megjelent: 2018. november 13. kedd, 10:07
  • Találatok: 30

2019. ÉVI VIZITÚRA TERVE.

04. 26.-28. BODROG ÁRTÉRI VIZITÚRA ZW-A. könnyű. Igazolvány kell!
            Nevezés az ártérre 04 15.-ig!

26.-án Gyülekezés, tábornyitás Tokaj Vizitúra bázison híd előtt.                       0   fkm

27- -én Tokj–  Zsaró 3,6 fkm – VISSI-zsilip                                                       17 km.

28-án   VISSI-zsilip – Élő Bodrogon - Olaszliszka – Tokaj                                27 km

05. 31 - 2. HERNÁDSZURDOKI VADVÍZI TÁBOR WW-I‚ ZW-C.
                            Csak tapasztalt vízitúrázóknak. Igazolvány kell!

31.-én 20;00.-Tábornyitás HERNÁDSZURDOKON a gátőrháznál.                        93. fkm
06..1-én 07;00. gk. indul MALA LODINA /Kislodna/ 178- KASSA 152 fkm. WW-I. 26. km.
     2.-án HERNÁDZSADÁNY 124-fkm - HERNÁDSZURDOK                                93. fkm.

PÜNKÖSDI TISZAI 200 KM-S VÍZI TELJESÍTMÉNYTÚRA
06. 07 - 10      ZW-A, 48 óra alatt
      08.-án TISZABECS 744 fkm- TISZAMOGYORÓS 651. fkm.

09-én  TISZAMOGYORÓS –TOKAJ.544. fkm.
07. 17 - 27.
NEMZETKÖZI TISZATÚRA       WW-I,! ZW-C B A.

A felsőtúra csak tapasztalt vízitúrázóknak, nevezés 07.01-ig, útlevél kell!

17.-én Gyülekezés, nevezés TISZABECSEN a Vidám Delfin kempingben.

18.-én Határátlépés,08;00-tól, utazás BUSTYAHÁZÁRA Busszal

19. –20  BUSTYAHÁZA 70- NAGYSZŐLŐS 28-km TISZABECS./ WW-I! /744. fkm
21 - 27. TISZABECS - TOKAJ /könnyű ZW – B, A, kezdők is jöhetnek/.       544. fkm
A hazai szakaszon előzetes nevezés nélkül is lehet csatlakozni, kerékpárral is.

08. 16 - 20. SAJÓ VIZITÚRAZW-C B. Csak tapasztalt vízitúrázóknak!
16.-án, du. gyülekezés SAJÓPÜSPÖKIben a hídtól lejjebb a jobb parton .       124.fkm
 17.én  SAJÓPÜSPÖKI -SAJÓKAZA - indulás 9 ó.-kor-.                           95.fkm
 18.-án –SASÓKAZA – SZIRMABESENYŐ  a hídtól lejjebb a jobb parton   61
 19-én.-SZIRMABESENYŐ -  ÓNOD –  jo. a vár mellett.                                34

20.-án ÖNOD  - SAJÓÖRÖS                                                                            15 „
09. 06 - 8.
HERNÁD VIZITÚRA ZW-B. Könnyű, de kezdőknek nem ajánlott!.
 06.-én este gyülekező a VIZSOLYI hídnál a bal parton                                    81.fkm
 07 -.én VIZSOLY – átemelés Gibárton és Felsődobszán, HERNÁDKÉRCS 50.fkm.
 08 .-án HERNÁDKÉRCS – GESZTELY                                                         24.fkm.

A fenti rendezvényekről részletes kiírást, felvilágosítást a Megyei Természetbarát Szövetség honlapján lásd fent. A túráinkon mindenki önellátó, a felszerelésről maga gondoskodik!
A kocsifordulókat megszervezzük. Kívánunk mindenkinek jó időt és jó túrázást!

A szervezett természetjárók a nevezésidíjból kedvezményt kapnak!

Túraszervező:                                                                               túravezető:

Haraszti Béla elnök, hajókölcsönzés, szállítás.                       Dr Egri Kiss Tibor

(:06 20 4478707                                                                       ( 46 339709

este 42 443274                                                                 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.gmail.com

Meghívó Közgyűlésre

• Megjelent: 2018. október 16. kedd, 15:09
  • Találatok: 23

Kedves Sporttársak!

Szövetségünk Elnöksége nevében Rendkívüli Közgyűlésünket 2018. október 18-án (csütörtök) 17:30 órára összehívom.

Helyszín: Nyíregyháza, Városmajor u. 2.  (Nyírségi Civilház, fszt.)

Javasolt napirendi pontok:

1. Tájékoztató az MTSZ Megyevezetői és Kelet-Magyar Vezetői tanácskozásokról

2. Alapszabály-módosítás (székhely-változás, MTSz tagfelvételi kérelem)

3. a 2019.évi rendezvényterv egyeztetése

4. Egyebek

Kérem, hogy a határozatképesség érdekében a mellékelt Megbízólevél felhasználásával biztosítsátok szervezetetek képviseletét.

Nyíregyháza, 2018. október 2.

Haraszti Béla

elnök

Beszámoló a régi nyíregyházi hegymászók találkozójáról. ÚJHUTÁN 2018.október13-14-én.

• Megjelent: 2018. október 16. kedd, 12:30
  • Írta: grikisti
  • Találatok: 42

Beszámoló

Régi nyíregyházi hegymászók találkozójárol.
ÚJHUTÁN 2018. október 13-14-én.

Remek idoben, csodálatos színes erdoben 20 jottunk ossze. Szeretettel fogadtuk rég nem látott Kovács Katiékat!

Terv szerit Tatay vesetésével 12 fo gyalogolt Ujhuta - Zsidó-rét - Danyóka -Ujhuta utvonalon.
Hárman a Szerencsi és a Boldogko várat ostromoltuk, meg a Kossuth házát Momokon

Közös vacsora elott engemet koszontotek koelgo 81 születésnapom alkalmábból. Koszonom az ajándékoat és a jó hangulatot! A Lencsegulyás mindenkinek izlett!
   14-én reggeli utn néztük meg Matterhorn kornyéki képeit  amellyen Székelyfoldiék és Hrubóék vetek rész.Nagyszerü felvételek remek idejuk volt.

A gyalogtúra, Újhuta – Kotliszka-rét -Ujhuta  utvonalon tórtént. Csodálatosan szép idoben és meseszép erdóben Ezért a találkozo remekől sikerult.

2019 oktober 12-13.-n tervezzuk a kovetkezó találkozot szinté Ujhután!

Sporttársi üdvözlettel!

Nyíregyháza, 2018. oktober 16.-án

Dr Egri Kiss Tibor

Beszámoló a 2018. július 18 - 28-én rendezett L. jubileumi Nemzetközi Tisza vizitúráról. Rahó, Bustyaháza - Tiszabecs –Tokaj

• Megjelent: 2018. július 29. vasárnap, 11:54
  • Találatok: 108

Beszámoló a 2018. július 18 - 28-én rendezett L. jubileumi
Nemzetközi Tisza vizitúráról.

Rahó, Bustyaháza - Tiszabecs –Tokaj

Az előkészületek során a vízállást pontosítottuk, idén az esőknek köszönhetően  Tiszabecsen a vízállás -195 – cm-ről -105 cm-re emelkedett, Bustyaházán a tavalyinál 30-40 cm-el volt nagyobb vizünk, a víz. 20 °C volt.

Tiszabecsen a Vidám Delfin kempingben 18-án. estig 21 jeletkező érkezett be. Közöttük 1 német Hannoverből.

Még este ellenőriztük az útleveleket. A hajókat reggel pakoltuk a trailerre. Eléggé megtelt, mert az előtúrával érkező hajóit is fel kellett rakni, így 26 hajót vittünk fel.

Reggel 9 órára a határon voltunk, kevés átkelő miatt hamar végeztünk. A kis busz a szokott helyen várt minket. Délre már Bustyaházán voltak. Én a trailerrel utaztam, elszaladt az idő vásárlással, forrásvízre várakozással és a sofőrök étteremi ebédelésével 14;08 –kor érkeztünk, pontosan egy kiadós záporral egyszerre. A tavalyi helyen sátraztunk jól lerágott tehénlegelőn. A szokásosnál nagyobb vízen az előtúrázók is megérkeztek 16-17 óra között 32-en Veres István vezetésével. Közülük 16-an csatlakoztak hozzánk, így a létszámunk 37 főre bővült.

Az esti tábornyitásra az idő megjavult. A szép új Nemzetközi Tisza túrás plakát előtt. a megnyitón megjelent a Viski Zöld Falusi túrizmus vezetője, az Ötvös házaspár köszöntöttek bennünket. Haraszti Béla a SZ-Sz-B. Megyei Nyíregyházi Városi Természetbarát Szövetség vezetője megnyitotta az L. Nemzetközi Tisza túrát.

Felhívta a résztvevők figyelmét, hogy december 1.-én alkonyatkor egy magaslaton mindenki énekelje el a magyar és a székely himnuszt! Ezek teljes szövegét lásd a beszámoló végén!

Sajnos a csöpörgő eső miatt a szokásos tudnivalókat pénteken reggelre halasztottuk. Az érdemes túrázók szép sárga Nemzetközi Tisza túrás emblémás trikót kaptak. Veres István az ünnepi vacsorára meghívta túra vezetését!

20.-án pénteken párás, de kellemes napsütésben bontottuk a sátrakat. Szerencsénkre éjjel nem volt hívatlan látogatónk.

9;00 órától indultunk a kellemes, gyors vízen, egy kenunak sikerül már az elején borulni. 10;01-kor a viski hídnál voltunk, délben a velétei híd alatt ebédeltünk. Huszt előtt már megkaptuk a szokásos esőt. A krívai híd után 35 perccel a jo. vízalatti sarkantyú hatalmas hullámain többen borultak! Pedig kikerülhető lett volna! A vasúti híd alatt a jo. igen nagy hullámok középen leevezéssel elkerülhetők voltak. A híd alatt 15;01.-kor zápor volt, szerencsénkre csak pár percig tartott. A túra eleje 16;00-ra megérkezett, velem együtt. Már megint nem volt kitűzve a kikötési jel! Szerencsére most nem eveztek túl!

Szabó Károly vendéglőjénél táboroztunk. Bokáig érő pocsolyákban kellett felvinni a hajókat. Egy káposztalevessel fogadott bennünket, a jó idő ellenére az ünnepi eligazítást az étteremben tartottuk. A nap folyamán 4 borulás volt, közöttük egy tapasztalt vizitúrázó is!

Az éjszaka csendesen telt.

21.-én kellemes napsütésben vittük vízre a hajókat, a víz már 22 ° C lett. Stagnált.

Én 9;22 perckor indultam, akadálymentes vízen haladtunk. Feketeardó térségében igen sok fát kellett kerülgetni, de volt hely bőven! 11;00-ra a csőhídhoz értem. Tiszabökény alatti ktűnő homokpadnál megálltam 12;18 perckor. Bevártam a többieket, jót fürödtünk. A víz már 1 arasznyit apadt 23 ° C lett. A kijelölt időre 14;00-ra 13-an érkeztünk meg a tiszaújlaki hídhoz.

Szerencsénkre a vége is megérkezett ½ órán belül. A határ ellenőrzés zavartalanul, gyorsan végbement. Leevezéskor a vízmérce -150 cm-t mutatott. A hazai útlevél ellenőrzés 16; órára befejezdött!

Betegségem miatt nekem nyújtott segítséget ezúton köszönöm!

Már a velétei híd felett megkezdték a meder méllyítését, még a tiszaújlaki híd alól is hordták a sódert hatalmas billenős tehergépkocsikkal!

Az elő- és a felső-túra résztvevői jó hangulatban érkeztek meg Tiszabecsre!

TISZABECS – TOKAJ SZAKASZ.

Július 21.-én 19 órakor megkezdődött a túra ünnepélyes megnyitója. Haraszti Béla az arra érdemeseknek 16 trikót osztott szét! Többek között Egri Kiss Tibor is kapott, mert velem együtt 29 éve elsőnek eveztünk a Tiszán Bustyaházától - Tiszaújlakig 1 nap alatt. Ezután 1990-ben már 104 eveztük le ezt a távot 2 nap alatt. Azóta is a 2008 évi nagy nyári áradás miatt nem, de a többi évben 2015 kivételével rendszeresen eveztünk ezen a szakaszon is!

Egy perces felállással emlékeztünk Kiss Gyulára közelmúltban elhunyt elnökünkre, aki igen eredményesen segítette a Nemzetközi Tisza túrák szervezését és 2 nap múlva lett volna 73 éves.

Haraszti Panna és Koncz Réka megkezdte az újonnan érkezettek adminisztrálását a szép, hatalmas plakát alatt.

Az előkészületek során Haraszti Béla Sz-Sz-B Megyei és Nyíregyháza városi Természetbarát Szövetség elnöke interneten közzétette a túra kiírását. Csuklóra csatolható Sz-Sz-B-Megyei Szövetség feliratú vízhatlan szalagokat készíttetett, Nemzetközi Tisza túrás öntapadós matricát + 1 db mágneses emblémát adtunk minden nevezőnek.

Tiszabecsen 54-en neveztek, szokás szerint néhányan hazamentek, újak jöttek, ezért a hazai szakaszon összesen 72 fő evezett velünk.

22. –én. A Tiszabecs – Szatmárcsekei határvízen vízirendőrök fokozott ellenőrzést tartottak, minden hajóvezetőt megszondáztattak. Most a Tisza vízállása Tiszabecsen -150 cm-s volt a víz megfelelően haladt, a túrázóink is jó időben leértek Szatmárcsekére! A kitűnő, hatalmas homokpadra.

23.-án. Jándra is szépidőben eveztünk, a száraz úton könnyedén be lehetett hajtani a gépkocsikkal.

24.-én. Jó időben eveztek, de Vásárosnaménytól – Tiszamogyorósig erős északi, szembeszélben. Időben mindenki megérkezett a szép, rendezett kempingbe.

25.-én Csak a szembeszél zavart bennünket az újabb határvízen Jól elfértünk Tuzséron a nagy, szép kempingben.

26. án. Dombrádra egyre lassúbb, melegebb vízen eveztek.

27.-én A tiszaberceli szépkilátású kempingben is kellemesen telt az éjszaka.

28-án A Szabolcsi tőltött-káposzta fesztiválon minden Tisza túrázót megvendégeltek délben. Tokajba már álló, de 26 ° C meleg vízen érkeztek. Tovább nem evezett senki.

Összesen az előtúrán 32-, a felső szakaszon 37, összesen:69 fő evezett, a 4 borulás nem okozott személyi sérülést és anyagi kárt. Mindösszesen 141 fő evezett a túránkon. A túra valamennyi résztvevője a Tisza túrás matricát a hajóra felragasztható arasznyi emblémát kapott, fehér színű Tisza túrás trikót vásárolhatott.

Igen kellemes, meleg időben minden túrázó jól érezte magát!

A kocsifordulókat és a csomagok, gépkocsivezetők visszaszállítását Bökönyszegi József nagy rutinnal, zökkenőmentesen hajtotta végre.

Ukrajnában és itthon riporterek jelentek meg és beszámoltak a túránkról.

Nyíregyháza, 2018. juúlius 29-én.

Haraszti Béla elnök                              Dr Egri Kiss Tibor túravezető

ŐSZI HERNÁD VIZITÚRA 2018. szeptember 7 - 9

• Megjelent: 2018. június 26. kedd, 17:37
  • Találatok: 89

ŐSZI HERNÁD VIZITÚRA
2018. szeptember 7 - 9

Csak tapasztalt vízitúrázóknak ZW-C B! A 18 évnél fiatalabbak önállóan csak szülő írásos engedélyével jöhetnek!

A Hernád hazánk legszebb, érdekes folyója a benne lévő fa akadályok miatt!

A túrán mindenki önellátó és saját felszerelését használja. Túravezetést biztosítunk, a mentést megszervezzük. A hajóban tartózkodókért a hajó vezetője felel. A túrán mindenki saját felelősségére vehet részt!

A HSZ szerint a hajón kell kikötőkötél, légzsák, zseblámpa tartalékizzóval és
elemmel, vízmerő (szivacs is megfelel), az úszni nem tudóknak és a 14 éven
aluliaknak mentőmellény viselése kötelező! Ezért a hajókban 1 mentőmellénynek
lenni kell!

A gépkocsivezetők részére a kocsifordulót, csomagszállítást megszervezzük külön térítés ellenében.

A túra időbeosztása:

IX. 7 Bejelentkezés a túravezetőnél a vizsolyi híd alatt 150 m-el a bal parton.

Eligazítás, minden este 19 órától.

10. VIZSOLY - átemelés Gibárton 66- és Felsődobszán 54- fkm – HERNÁDKÉRCS

11. HERNÁDKÉRCS – GESZTELY, 108 m, hazautazás.

Nevezési határidő: 2016. szeptember 1, de a helyszínen is lehet nevezni!

NEVEZÉSIDÍJ: 2000-Ft Szervezett természetjáróknak 1000- Ft kedvezmény.

Hernád térkép és A TISZA vizitura kalauz vásárolható!

Mindenkinek kívánunk jó időt és kellemes túrát!

NAGY ÁRVÍZ ESETÉN A TÚRA ELMARAD!

HARASZTI BÉLA túra szervező                     Dr Egri Kiss Tibor                                                               tiszteletbeli túra vezető

(: 06 20 4478707 este 06 42 443274         06 46 339709; email:                                                                                 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Hajó kölcsönzés és hajó szállítás!            30 5207009 csak sms-st!

80,7 fkm.

50,3 fkm.

24,6 fkm.

Kiss Gyula Sz-Sz, maja Sz-Sz-B Megyi Temésztbarát Bizottság,elnöke,életének 73. évében elhunyt.

• Megjelent: 2018. június 23. szombat, 09:37
  • Találatok: 96

Kiss Gyula

Sz-Sz, maja Sz-Sz-B megyi Temésztbarát Bizottság, később Szövetség elnöke, az MTSZ - elnökségi tagja, - alelnöke, életének 73. évében elhunyt.

Kiss Gyula barátom 1945. július 24-én született, 2018. június 18 meghalt.

Temetése a Nyíregyházi temető nagy ravatalozójában lesz 2018, június 27.-én 10;00-órától.

A Szabolcs-Szatmár megyei Természetbarát Bizottság, majd Szövetség elnöke lett 1972 – 2004-ig.

Volt az NYVSC elnöke, Szövetkezeti utazási iroda vezetője. Elvégezte a Nyíregyházi Tanárképző Főiskola Idegenforgalmi Szakát.

Ezek után nagy hozzáértéssel, követelménytámasztással szervezte a természetjáró munkáját, mint  főtitkára igen eredményesen dolgoztunk együtt! Az aktíváktól és az elnökségi tagoktól, a határidő betartásával a vállalt munka elvégzését követelte meg, nem mindenkinek az örömére!

Ennek eredménye ként a megyében meghonosodott az 1924- ől működő turzás. Létszámunk megnőtt, különösen a tanuló ifjúság körébe az ODK. szervezésével. Szinte valamennyi Országos ODK találkozón részt vett! A bronz és ezüstjelvényes túravezető képzésünk is igen népszerű volt. A megyei természetjáró vezetők képzések egy részét Kárpátalján és Erdélyben végeztük! A 10 évenkénti Kelet Magyarországi Turistavezetők értekezletét jól szerezte meg.

Az országban elsőként szerveztünk környezetvédő túrákat.

Igen sikeresen eredményesen szervezte meg Sóstógyógyfürdőn a Gyalogtúrázók Országos Találkozóját számos turista program mellett, még az ökörsütés is igen jól sikerült!

Kitűnő kapcsolatot tartott a megye állami, sport és társadalmi vezetőivel, ez segítette a természetjárás elismerését, pályázati pénzek megszerzését.

Nagy figyelmet fordított a sajtó és a rádió később a TV munkatársainak jó kapcsolatára!

Ismert ember lett!

Ő találta ki szövetségünk e-mail címét a tirpakturista -t

Nekem igen sokat és eredményesen segített a Nemzetközi Tisza túrák szervezésében, határ víziengedélyek elintézésében. A Tisza című füzetem megjelenítésében!

A fenti jó munkájának elismerése ként 40 kitüntetést kapott, csak a természetjáró és sport tevékenységérét kapottakat sorolom fe:

1970.   A Testnevelés és sport kiváló dogozója                    OTSH.

1973.   A szervezett turisztika terén végzett munkájáért      MTSZ.

1974    A sikeres sportnapok megszervezésért                      OTSH.

1977.   Kiváló társadalmi munkáért édemérem.                    OTSH.

1977.   Megye sportjárét emlékérem                                     Megyei sporthivatal.

1978.   Emlékérem az 50 éves NVSC-től                             NYVSC

1979.   Móricz Zsigmond Emlékplakett                                Megyei Tanács.

1900.   Erdők Védelmezője                                                  Mezőgazdasági. Miniszter.

1982.   Sport érdemérem bronz fokozata                              Elnökitanács elnökétől.

1984.   Erdők védelmezője                                                   FAFEG.

1986.   Kiváló Társadalmi Munkáért                                    Mniszter Tanács.

1987.   Kiváló Sport Munkáért                                             Mniszter Tanács.

1990.   Jeruzsálemi zarándoklatok szervezésért                    Izrael Turisztikai Miniszter.

1992.   Természetjárás fejlesztéséért érdemérem                  MTSZ.

1996.   A 25 éves természetvédelmi szolgálatért                  Természetvédelmi Miniszter.

1997.   Az MTSZ 10 éves elnökségi tagságágért oklevél.    MTSZ-

1999.   Kiváló sport munkáért                                               Sportminiszter.

1999.   Magyar Sportért                                                        Sportminiszter.

2000.   Díszoklevél, 10 éves támogatásért                            EKE.

2000.   gr. Eszterházi Miksa eé.                                            Sportminiszter.

2004.   Ifjusági természetjárás fejlesztésért. díj                    TFSZ.

2004.   Spartacus Sportlovagrend tagja                                Nyh. Spartacus.

Kedves Gyula emlékedet megőrizzük, nyugodj békében!

dr Egri Kiss Tibor a volt főtitkára.

SAJÓ VIZITÚRA 2018. augusztus 17 – 20

www.tirpakturista.hu

SAJÓ VIZITÚRA
2018. augusztus 17 – 20

Csak tapasztalt vízitúrázóknak zw-c!

A Sajó hazánk izgalmas folyója a benne lévő fa akadályok miatt!

A túrán mindenki önellátó és saját felszerelését használja. Túravezetést
biztosítunk, a mentést megszerezzük. A hajóban tartózkodókért a hajó
vezetője felel. A túrán mindenki sajátfelelősségére vehet részt!

A HSZ szerint a hajón kell kikötőkötél, légzsák, zseblámpa tartalék izzóval és
elemmel, vízmerő (szivacs is megfelel), az úszni nem tudóknak és a 14 éven
aluliaknak mentőmellény viselése kötelező! Ezért a hahókban 1 mentőmellénynek
lenni kell!

A gépkocsivezetők részére a kocsifordulót, csomagszállítást megszervezzük
Nevezési határidő: 2017. augusztus 10, de a helyszínen is lehet nevezni!

NEVEZÉSIDÍJ: 2000-Ft Szervezett természetjáróknak 1000- Ft kedvezmény.

külön térítés ellenében.

A túra időbeosztása:

VIII. 17. Bejelentkezés a túravezetőnél Sajókazán a Sajó parton,  a híd előtt jo. le          95 fkm
               táborozás.  Eligazítás, 19 órától.

18. Sajókaza –(81,2 fkm átemelés Berentén) - Szírmabesenyő 120 m. a híd alatt.   61 „
        19. Szírmabesenyő – (56 fkm miskolci átemelés) - Ónod vár alatt                          34 „
        20. Ónod - Sajóörös Hazautazás.                                                                             15 „

Sajó térkép és A TISZA vizitura kalauz vásárolható!

Mindenkinek kívánunk jó időt és kellemes túrát!

Nagy árvíznél a túra elmaradhat!

HARASZTI BÉLA túra szervező                                          Dr Egri Kiss Tibor túravezető

(: 06 20 4478707 este 06 42 443274                                   06 46 339709;  Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

L. NEMZETKÖZI TISZA TÚRA IDŐBEOSZTÁSA 2018. VII.18 - VII. 15.

• Megjelent: 2018. június 10. vasárnap, 10:18
  • Találatok: 205

SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYEI és NYÍREGYHÁZA VÁROSI TERMÉSZETBARÁT SZÖVETSÉG H 4400.Nyíregyháza Mártírok tér 9

www.tirpakturista.hu, E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

2018.

L. NEMZETKÖZI TISZA TÚRA IDŐBEOSZTÁSA

AZ UKRAJNAI SZAKASZ WW-1. Csak tapasztalt vízitúrázóknak! Nevezés: 07.01-.ig!

07.18.-szerda.

A résztvevők kötelező bejelentkezése Tiszabecsen C, Cs, a Vidám Delfin kempingben  12:00-tól 22:00-ig (Útlevelek érvényességének ellenőrzése!)

19-csüt.

8:00 - 10:00  határátlépés,  majd utazás és szállítás Bustyaházára. Cs ­.

A túra megnyitója 19:00 órakor

802,0 fkm

20.-pént.

Bustyino (Bustyaháza 200 m) - Vinogradiv (Nagyszőlős 136 m) Cs, ­.
B
eérkezés 19:00-ig.

767,0 fkm

21.-szom.

Nagyszőlős - Vilok (Tiszaújlak) ­  -  Tiszabecs (115 m. ) C. Cs, ­.
Határon belépés a vízen (
magyar idő szerint) 15:00 - 16:00-ig.

743,0 fkm

A MAGYAR SZAKASZ  Z.W.B-A.

Kezdő vízitúrázók és kerékpárosok is csatlakozhatnak, nevezni a helyszínen is lehet! .

07. 21. (szombat!!!)

Nevezés, bejelentkezés a túravezetőnél Tiszabecsen a Vidám Delfin kempingben. C, Cs. A túra ünnepélyes megnyitója, eligazítás: 19:00-kor..

22. v.

Tiszabecs (határvízen )  -  Szatmárcseke  bo.     C,CS, ­. (115 m).

720,0

23. h.

Szatmárcseke - Vásárosnamény jo. C, CS, T, ­.(103 m) (Jánd 687 fkm jo.)

685,0

24 k..

Vásárosnamény - (komp 650,8 fkm) - Tiszamogyorós bo.

650,0

25. sz.

Tiszamogyorós  -  (határvíz   644 fkm – 620fkm) – Tuzsér bo. C, Cs, ­

616,5

26. cs.

Tuzsér  - Dombrád jo.C, Cs, ­. (95 m).

591,0

27. p.

Dombrád  -  Tiszabercel jo.C, Cs, ­.

558,5

28. sz.

Tiszabercel  -  Tokaj bo. C, Cs. ­ (89,3 m)

544

14. k.

15.sz.

Tokaj pihenő nap.
Tokaj – (Tiszalök erőmű. 518,2 fkm) – Tiszadada C, CS bo.

Tiszadada – (Tiszsdob bo. ­, pontonhíd 500 fkm) Tiszaújváros jo. Cs.­ T

Tiszaújváros – Tiszacsege C, Cs, T, (HORTOBÁGYI NP. 25 km-re) bo.

Tiszacsege – Tiszafüred C, Cs. ­ T. bo.(Megközelítés csatornán át!)

Tiszafüred – (Kisköre erőmű 403,2. fkm) – Tiszabura strand bo.

Tiszabura – Nagykörü jo.

Nagykörü – Szolnok bo. C, Cs. ­ T. (79,5 m)

Szolnok pihenőnap.

Szolnok – Vezseny alsó komp! jo.

Vezseny – Tiszakécske jo. C, Cs. ­ T.

Tizakécske – Tiszug bo. C. Cs,

Tiszaug – (pontonhíd 247,2 fkm) - Csongrád C, .Csongrád - Mindszent C. Cs. –

Mindszent – Szeged C, Cs. ­ T. (76 m).

512. „

174.fkm

Rövidítések:

­=

Látványosság (műemlék, kastély, múzeum)

C.

zárójelbe írt helység és fkm “ csendes “ táborhely

bal oldal, bal part.

Mindenkinek jó túrázást kívánunk

RENDKÍVÜLI áradás esetén a túrát nem tartjuk meg a hajózási tilalom miatt!

Haraszti Béla elnök a túra szervezője.                    Dr Egri Kiss Tibor túravezető

(:06 20 4478707; este 06 42 443274                      06 46 339709, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Beszámoló a 2018. június 1 -3 rendezett Hernádszurdoki vadvízi táborról.

• Megjelent: 2018. június 04. hétfő, 10:19
  • Találatok: 87

Beszámoló a 2018. június 1 -3 rendezett Hernádszurdoki vadvízi táborról
Kislodna – Kassa és Hernádzsadány – Hernádszurdok.

Az előkészületek során a hernádszurdoki gátőrrel sikerült egyeztetnünk a tábor helyéről. A vízállást pontosítottuk igen kis vízen Hidasnémetiben -104 cm-s vízen eveztünk. Az időjárás-jelentés szép napos, szeles időt jósolt. Pénteken du. este többen érkeztek busszal, utánfutóval, Debrecenből, Budapestről, Miskolcról, természetesen a zöm nyíregyházi volt, összesen 25-en. A legfiatalabb túrázó 17 éves Rendes Balázs, a legidősebb én voltam 81 évesen. Szúnyogok sem voltak. Mindenki jól aludt.

Szombaton: 8;órakor szép időben elindultunk Kislodnára (Mala Lodina) 316 m, kisbusz és a 2 utánfutóval 21 hajóval és 5 személykocsival. Kellemes, időben érkeztünk meg, a víz 18 °C volt sajnos, az erőmű nm sok vizet eresztett.
A táj csodálatos, mint mindég. A 5 gépkocsivezetőt, Bökönyszegi a hozta vissza.
            Az indulás előtt ismertettem a várható akadályokat, látnivalókat. Már 10;30 órakor szokásos időben elindultunk. A kenukban általában 2 felnőtt evezett, a hajók most rendesen kopogtak a nagyon kis víz miatt! Az első napon 8 borulás volt. Az Aboskőszegi vasúti híd alatti zúgónál. Most csak néhány horgász mellett haladtunk el. Az átemelés alatt ebédeltünk néhányan. Hernádszentistvánnál (Drusteva) az átemelés előtt már 16 °C volt a víz. Az átemelést rutinosan hamar elvégeztük. A zöm a kis zúgó alatt ebédelt. Sajnos a nagy árvíz után felújították a partot, igen meredekre, és hatalmas kövekkel, ezért 30 m-el többet kellett cipelni. Még néhány gyors- és az egyenes - szakaszban voltunk, az utolsó nagy félméteres hullámú zúgóban most a szokásosnál kevesebb vizet kaptunk mivel a víz a szokásosnál 2 arasszal kisebb és lassúbb volt.. Kassára, célba 16;00;-17;00 óra között érkeztünk meg, leeveztük a 26 km-t. A gyönyörű idővel és a tájjal mindenki el volt ragadtatva, sajnos néhol pár csepp eső volt. Este meglátogatott bennünket Kiss Jenőné dr Pózner Erzsébet,

Vasárnap terv szerint 08;00 -kor indultunk, Szlovákiából a Hernádzsadányi induláshoz kis víz miatt kavicsos fövenyről indultunk! Párszem csöpögő esőben.

A víz 20 ° C volt. A vízreszálló hely 125 fkm. jól haladtunk. A könnyű szakaszt követően még a határ előtt elértük az új masszív gyaloghidat 40 perc alatt. Egy óra alatt értünk Magyarországra, további 10 perc után a régi indulóhelyhez. Élveztük az Európai Unió előnyeit. Jó néhány bedőlt fa összesen 3 helyen 1-2- ms kaput képezett ezek nem okoztak borulást, gondot. Indulás után 3 órával áthaladtunk a 2015. decemberében avatott nagy közúti híd alatt Abaújvárnál. Az abaújvári suvadásban most könnyedén áthaladtunk, A nap folyamán 4 borulás volt, Zsujtánál volt érdekes fadugó ezt is mindenki megúszta. 100-s fkm felett egy hatalmas kidőlt nyárfa teljesen elzárta a folyót, Egri Kiss Gáborét lefűrészeltek belőle egy darabot ezért utána könnyedén áthaladtunk Most a hidasnémeti híd alatt nem volt nehéz az áthaladás. A vízmérce most -104 cm-t mutatott. A táborhoz 93 fkm, 15;45 és 17;30 között mindenki megérkezett. Sajnos esőben, a Hernád vize már 23 °C meleg lett.

Összességében a túrán 25-en élveztük a Hernád szépségét és érdekességét, a jó időt. Jól bevált a hernádzsadányi (Ždaňa) indulás. A víz meleg 18-23 °C volt, A sok 12 borulás nem okozott anyagi kárt és személyi sérülést. Élvezük hazánk lgeszebb folyójának szépségét!

Nyíregyháza, 2018. június 4.-én.

Dr Egri Kiss Tibor túravezető

Beszámoló a 2018. évi Bodrog túráról.

• Megjelent: 2018. május 04. péntek, 10:43
  • Találatok: 136

Beszámoló a 2018. évi Bodrog túráról.
Hasznos tudnivalók a Bodrogról.

A Bodrogon és a Latorcán bármilyen hajóval le-fel közlekedhetünk, a holtágakban a könnyű hajók az előnyösebbek az átemelések miatt. Nemzetközi besorolása ZW-A igen lassú víz.

Néhány partmenti tuskót leszámítva nincs benne akadály, a hajó forgalom kicsi, de Tokaj környékén sok a motorcsónak. Szúnyog van bőven! Kezdő vízitúrázóknak való, jó tanuló víz. Az ártéri víztúrák rendkívüli élményt nyújtanak, és különleges hangulatot teremtenek. Bejárásuk helyi ismeretet igényel, mert minden vízállásnál mások a lehetőségek.
A Tokaj - Bodrogzug Tájvédelmi Körzetbe csak előzetes engedéllyel és fizetésért evezhetünk be!

Csak tavasszal, áradás után érdemes evezni, nyári kisvíznél nehezebb az elburjánzott növényzet miatt! A különleges vízvilág megéri a fáradságot, a sok szúnyog és más rovar ellenére, mert érdekes növényzet és vízimadarak vannak bőven. Néhány helyen kell kínlódni nádas, kákás mocsaras területeken, nehezen evezhető részeken. Közepes áradáskor a legnehezebb a tájékozódás. Vigyázzunk, mert nagy áradáskor a nyárigátakon átbukó vízesés is keletkezik, borulást okozhat! A szél is nagy hullámzást hoz létre, a nagy 3-5 km-s távolságok miatti borulás végzetes is lehet!

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei és Nyíregyháza városi Természetbarát Szövetség május elején rendezi a Bodrog-ártéri víztúrákat.

A határátlépés ma már semmi gondot nem jelent bárhol, bármikor átléphetjük a határt Szlovákiába, szárazon és vízen, igazolvány legyen nálunk.

Április 27.- május. 01-én megtartott Bodrog ártéri. vizitúráró.

Ismét élve az Európai Unió nyújtotta lehetőséggel és kihasználva a 4 napos ünnepet, a Bodrog túránkra szokásosan Zemplén /Zemplín/ Szlovákiában gyülekeztünk, a hajdani rév közelében.
            Haraszti Béla túravezetőnknél előre 23 fő jelentkezett. Összesen 27 fő érkezett, jöttek Budapestről, Miskolcról, Debrecenből Sajóvelezdről. Természetesen néhányan a visszatérő nyíregyházi és szabolcsi túrázók és 11 gépkocsi volt. A legérdekesebb járművel Császár Péter érkezett egy nagyméretű ZIL törzsbusszal, csak 40 l az üzemanyag normája!

A délután érkezőknek volt ideje felevezni a sátrakat a kitűnő meleg időben. A meteorológia kifejezetten meleg 30-31 ° C időt ígért. Este 7 órakor rövid tájékoztatót tartottam. Harasztiék 8 óra után megérkezetek a tréjlerrel.

28.-án reggel 8 órakor gyalog indultak a buszhoz az 8:30-kor indult a múzeum mellől. A leleszi régi hídnál megálltak és megnézték. 9 óra után a tréler is megérkezett a hajókkal a Latorca hídjához. A meleg idő felszárította a sarat, de az ártéren még pocsolyák voltak, ontották is a szúnyogot. A víz 18 °C volt. Az erős napsütés miatt az árnyékos oldalon eveztünk az akadály menetes lassan folyó Latorcán. Az apadás ellenére néhány holtágba belehetett evezni.

Délre elértük a Laborca torkolatát, az alatta lévő kitűnő homokpadon ebédeltünk.

Kellemesen haladtunk, de a torkolat előtt egy 200 m hosszú fadugó miatt térdígérő sárba kimásztunk, vonszoltuk a hajókat a parton lévő útra, azon jól haladtunk az erdőirtásnál meredek gallyakkal teli parton ereszkedtünk le a vízre. Pár száz m után az Ondova torkolatánál beértünk a Bodrogba azon Zemplénbe 16 óra után. A kissé sáros parton könnyen kikötöttünk. A szép időben sokan felmentek a faluba megnézték a múzeumot és a föld várat.
29.-én reggel a gépkocsik 8 órakor elindultak szemerkélő esőben. A sok gépkocsi miatt Egri Kiss Dávid is segített a vezetők vissza szállításában.

A víz 18 ° C tiszta volt és a szokásosnál jobban folyt. A szél kitartóan fújt, de  sajnos szembe. Már a hazaihoz mindenben hasonló Bodrogon eveztünk 10 órától. Szép ligetes részen értünk Ladmócba (Ladomec) 59 fkm. Itt még asztal és padok is várják a kirándulókat a Bodrog partján. Lejjebb a jobb parton támfalas kikötő most üres volt. A bo. holtág torkolata alatt hamar a bodrogszerdahelyi közúti hídhoz értünk. A vízmérce 262 cm-t mutatott, a Vécsey-kastély messze, de a jo. szőlőskei kocsma közel volt. A kikötőben útra készen állt az Artúr nevű kiránduló hajó.
            A vasúti hidak után hamar Borsiba voltunk, pontosan az 52 fkm táblával szemben az új betonútnál érdemes kikötni. Sajnos a süllyesztés miatt volt egy kis iszap a kikötéskor Majd néhányan besétáltak a közeli kastélyba, ahol II. Rákóczi Ferenc született 1676-ban. Az újhelyi hegyek csak fokozzák a kastély impozáns látványát.

A jo. elhaladtunk a Ronyva torkolatánál 51. fkm, vele szemben egy nagy sziklán van jelölve Szlovákia legmélyebb pontja 94,3 m. Szinte észrevétlenül elértük Magyarországot, zavartalanul eveztünk tovább, délben már a felsőberecki strandon ebédeltünk, 48 fkm a szeles napsütésben
A túra eleje du. 3-ra ért Sárospatakra 37. fkm, közvetlenül a híd alatt táboroztunk, kempingben A kikötés az nagyon meredek volt, a stég is magas. A távolból érkezőknek ez kitűnő hely, közel a városközpont és sok a látnivaló. A levegő 30 ° C-s Az esti eligazításkor Haraszti Béla néhány mondatban megemlékezett Kiss Jenő borsodi vizitúrázóról, aki rendszeresen Felsőbereckiben szervezte az iskolások részére a vizitura táborait.

A vizes blokkban remek meleg víz várt bennüget, ki kellet tapasztalni az új automatikát. Este hangulatos szalonnasütést sokan élvezték. Szerencsénkre itt kevesebb volt a szúnyog.
            30.-án vasárnap, igen meleg időben indultunk, leeveztünk a híres vár alatt, hamar elértük a régi kisvonat elhanyagolt hídját kőrakodóval. 33 fkm, Hangulatos kanyart követve a Bodrogolaszi komphoz értünk, a part szépen rendezett. Baloldalon a sziget már alig észrevehető. A Hajdúböszörményi Zöld Kör Ifjúsági Természetvédők által szépen rendben tartott parton kétnyelvű ismertető tábla volt több helyen. Egy nagyobb csoport kenukkal éppen akkor indult.

Szeles időben délre már a 24 fkm előtti csatorna bejáratához értünk. Sajnos a keresztgáton arasznyi árbukó víz ömlött, csak segítséggel tudtunk feljutni rajta, hála Juhász Dénesnek. Hamar felértünk a Vencsellői-holtágba, a vize 25 °C volt az élénk szél ellenére. Sokan fürödtünk igaz a mélyben kicsit hűvösebb volt a víz. A sátrakat a szokásos helyen a gát mellett állítottuk fel. Kellemes estén a tücskök ciripelését hallgattuk. A bölömbika hangját most nem hallottuk.

Május elsején kellemes időben 7;30-kor indult a kocsiforduló. 10 órakor már a csatornákon eveztünk. Elolvastuk az Aggteleki Nemzetipark tábláit. Jól haladtunk az elején. Sajnos Zalkod előtt 2 km-el, már erősen kolokánnal benőtt csatornán kínlódtunk. Azért délre oda értünk. Rövid pihenő után kínlódtunk tovább, szerencsénkre a faluból kiérve csökkent az akadály. Az útkereszteződéseknél nem kellett átemelni arasznyi vízen át tudtunk evezni.

Sokan élvezték a szép kilátást a kilátóról a Csónakhúzó-réten. Természetesen itt is 25 ° C meleg volt a víz! Elég nagy sebességgel folyt a Zsaró felé és vitte a kolkánokat. A Bodrog vize 20 ° C, kissé sárgább volt. Tokajba értünk 15 órára.

Összegezve egy jól szervezett, rendkívül meleg időben, néhány akadályt letudva tervszerit Tokajba értünk 15-en. A gépkocsivezetők és a csomagok szállítását Bökönyszegi József nagy rutinnal oldotta meg. Természetesen az éves vizitura programokra felhívtuk a figyelmet különös tekintettel az L Nemzetközi Tisza túrára.

Az Aggteleki Nemzetipark, ha már pénzt szed az engedélyért, akkor a csatornák járhatóvá téttelét is megoldhatná!

Nyíregyháza, 2018. május 4.-én

Dr Egri Kiss Tibor túravezető.