All for Joomla All for Webmasters

Beszámoló az őszi Hernád túráról.

• Kategória: Hírek
  • Találatok: 7

BESZÁMOLÓ A 2017. SZEPTEMBER 8 -10-én

RENDEZETT ŐSZI HERNÁD VIZITÚRÁRÓL

Az előkészületek során a vizsolyi és a hernádkércsi polgármestereknek írtunk a tábor helyéről. A vízállást pontosítottuk. Az idén a Hidasnémetiben -114 cm, a víz hozam 12 m3.rendkívüli kis vizünk 16° C volt Az időjárás jelentés igen meleg, felhős jó időt jósolt.

Pénteken du. néhányan, este többen érkeztünk a vizsolyi hídhoz Debrecenből, Budapestről, Miskolcról, Sajóvelezdről, természetesen a zöm nyíregyházi volt, összesen 24-en

a túra legfiatalabb evezőse Jászai Enikő 12 éves.

Az esti holdfényben kellemes volt a szalonnasütés. A tartós szárasság miatt nem voltak szúnyogok.

Szombaton reggel +10 ° C lett. A Hernád vize 16-°C Jászai Tibor kisbusza hozta vissza a 11 gk vezetőt, a kocsik 8;00 indultak el, 9;30-ra visszaértek

Félórával később a szigetek között könnyedén áthaladtunk. Egy óra múlva már a cécei gyaloghíd előtt a bedőlt nyárfák egy-egy ½ m kaput hagytak. Mindenki borulás nélkül túljutott rajtuk, akadálymentesen értünk. Délben már Gibárton a 65 fkm-nél emeltünk át, Néhányan megfürödtünk, ebédeltünk. Elolvastuk a tájékoztató táblát. Az alsó vízen könnyedén haladtunk. További 1 óra alatt a perei hídnál, 2 óra multán a felsődobszai zsilipnél voltunk. 14;16- 15;30. A jobboldalon emeltük át a halcsúszda mellett.

Délután 16 óra után mindenki megérkezett a szépen kaszált hernádkércsi táborba.
A „dunai hajós” Vasenszki Szabolcs 19 órára ért le, de ő Hidasnémetiből jött!

Sajnos a kiszállás kellemetlen volt a meredek part és a ½ m-s víz miatt. Senki nem borult.

Este csodáltuk a bográcsok alatti lángokat a szabadtéri színpad alatt a néhány szem eső miatt.

Az év utolsó vízitúráján elbúcsúztunk a túrázóktól. Ismertettük a 2018. évi vízitúra tervünket az 50. Nemzetközi Tisza túrára mindenkit meghívtunk!

Az éjszakai szél miatt csak 16-17 °C hűlt a levegő és szerencsénkre egy csepp harmat sem volt, nem sokáig kellett a sátrakat szárítani.

Vasárnap 8 órakor mind a 10 kocsi elindult a Megyaszón át mindössze 23 km-s távra

Útközben igen szép és meleg idő volt. Néhány bedőlt fa és a nagyon kis víz nem okozott komoly gondot, még a víz folyt is. Jókat fürödtünk, a szép tájat élveztük. A Gesztelyi híd alá 13;30 és 17;30 között mindenki megérkezett. A víz már A 20 °C-ra melegedett.
            Összességében 24-en élveztük a Hernád szépségét és érdekességét, az idő remek volt. Szombaton szép, vasárnap gyönyörű volt a Hernád és a táj. Nyugodtan állítom, hogy a Hernád hazánk legszebb folyója!
            Nyíregyháza, 2017. szeptember 11-én.

Haraszti Béla                                                           Dr Egri Kiss Tibor

elnök                                                                           túravezető

You have no rights to post comments